svētdiena, 2011. gada 17. aprīlis

Ķeros pie milzu kalna. Sāku sportot

Jau ilgāku laiku mani tirda un irda novērojumi par austrāļiem. No rīta un vakaros no balkona vien redzu, kā garām mūsu mājai pa celiņu ātri soļo, skrien, brauc ar riteņiem, stumj sporta ratiņus sportiskie vai tikko sportot sākušie. Okeānā vienmēr redzu sērfotājus, kas sēž uz viļņu galotnēm un gaida ideālo vilni, lai tūliņ lēktu uz dēļa un trauktos lejup, ūdenim dzirkstot saulē vai lietū. 

Turklāt mani nomāc mans vēders. Kopš atbraukšanas no Latvijas esmu pieņēmusies svarā par trīs kilogramiem, kurus nu nekādā veidā nevaru dabūt nost un kuri tā arī sēž man uz vēdera. Nu pilnīgi briesmas. Mana sportošanas vēsture nav nekāda iepriecinošā. Spriediet paši: n-tās reizes pirkti sporta kluba abonomenti, no kuriem maksimums tie ir izmantoti reizes četras; n-tās apņemšanās skriet vai iet no rītiem pēdējos gados izmirkst lietū kādā otrajā vai trešajā nedēļā, un tā varu turpināt. Turklāt dabiski man ērtāk un patīkamāk ir paņemt rokā grāmatu un to lasīt uz mīksta dīvāna, nevis skriet.

Nu lūk. Šoreiz tātad jādara kaut kas citādāk. Iedvesmojoties no internetā atrodamiem labumiem, noskatoties vairākus fitnesa programmas, nolēmu sekot Zen habits autora Leo 4 padomiem, kā sākt sportot:
1. Uzstādi vienkāršu un izmērāmu mērķi. Man visvairāk patīk, ka Leo iedrošina sākt ar visvienkāršāko un nesarežģīt lietas, jo pārāk augsti mērķi ir tas, kas mūs ātri vien pieviļ un nomāc mūsu motivāciju.
Labi, mans būs šāds - katru rītu soļot 10 minūtes.
2. Pieraksti padarīto. Tas palīdzēs turpināt iesākto un pamanīt izmaiņas. 
Es uz ledusskapja jau piestiprināju lapiņu ar datumiem. Šodienas ieraksts ir šāds: Soļoju gar okeānu no plkst.7.50 līdz 8.15 no rīta (15 ekstra soļošanas minūtes!)
3. Informē pārējos.
Man šķiet, ka šis ir vieglākais veids, kā to darīt.
4. Papildini savu "motivācijas vācelīti", kad nepieciešams. 
Sākumam esmu nolēmusi parakstīties uz sporta un fitnesa programmas ikdienas e-pasta abonementu. Saņemot katru dienu e-pastus, kas mani motivēs sportot, noteikti palīdzēs. Abonements ir "ķešā", tagad atliek vien tikai e-pastus lasīt un tiem sekot!

Šodienas ieguvums ir fantastiska pastaiga gar okeānu. Tik daudzi sportotāji un soļotāji mani sveicināja! Tas bija fantastiski! Atliek vien tikai turpināt!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru